Tajemnice ciała i umysłu
O pozytywnych i negatywnych skutkach oddziaływań środowiskowych na mózg dziecka
Wykład i warsztaty dla rodziców
Wtorek 18 stycznia g. 18.30
FORMULARZ ZAPISÓW
Przez lata uważano, że wzrost mózgu jest głównie uwarunkowany genetycznie. Dziś naukowcy twierdzą, że rozwój ten w dużym stopniu zależy on wczesnych doświadczeń dziecka. Najnowsze osiągnięcia w badaniach nad mózgiem pomogły nam o wiele lepiej zrozumieć w jaki sposób mózg, będący najbardziej niedojrzałym organem w czasie narodzin, nadal rośnie i rozwija się po porodzie.
- Na co powinni zwrócić uwagę rodzice, którzy chcą, aby mózgi ich dzieci osiągnęły maksimum swojego potencjału?
- Jaką rolę w tym procesie odgrywa aktywność poznawcza i aktywność fizyczna?
- Jaki wpływ na dziecko ma oglądanie obrazów na ekranie a jaki czytanie?
- Jaki jest związek między kształtowaniem samodzielności a rozwojem intelektualnym?
- Dlaczego z małych, miłych dzieci wyrastają czasem krnąbrne nastolatki?
Na te i inne pytania w świetle najnowszych badań naukowych odpowie prof. Krystyna Rymarczyk z Centrum Neuronauki Wydziału Psychologii Uniwersytetu Humanistyczno-Społecznego SWPS.
Wykład zorganizowany przez Stowarzyszenie STERNIK odbędzie się we wtorek 18 stycznia o godzinie 18.30 w szkole Strumienie (Józefów, ul 3 Maja 129) oraz w formie on-line.
W drugiej części zapraszamy na zajęcia warsztatowe.
- Mamo! Tato! Ja sam potrafię! Rozwijanie potencjału dzieci 2-5 letnich
- Magiczny Dywan. Nowoczesne technologie i aktywizacja psychoruchowa.
- Śnieżne inspiracje. Stosowanie metod łączących aktywność i myślenie.
- Kubek w kubek. Ćwiczenia rozwijające pracę w grupie.
- Indeks sprawności fizycznej. Pomiar sprawności i budzenie motywacji do aktywności fizycznej.